Szeretettel köszöntelek a Citroen klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Citroen klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Citroen klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Citroen klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Citroen klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Citroen klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Citroen klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Citroen klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
Ezt a témát [Törölt felhasználó] indította 15 éve
Sziasztok! Találtam egy
nagyon jól használható
szervíz könyvet, nem teljes,
de jó: http--psa.dmfk.hu-
XMCD2-Doksi-Francia-
Reuve Technique
automobile - Citroen XM
essence et Diesel-Xmfull.
pdf.url Üdv: sgy
Hozzászólások eddig: 55
Sipos Tamás üzente 13 éve
Ki tud segíteni? Van egy 1998as citroen xsara személyautóm 80-100 között ráz az eleje.Talpasokat szilenteket kutyacsontot kicseréltem, a gumik jók. Mi baja lehet?
[Törölt felhasználó] üzente 13 éve
kolozsi zoltán üzente 13 éve
[Törölt felhasználó] üzente 13 éve
...folytatás
A hidraulika csövezés rendszere két részből áll (kivéve a fék). Egy odavezető (nagynyomású) és egy visszavezető ágból. A nagynyomású rész általában fémcsövekből (az utolsó szakasz kivételével, az elmozduló részhez történő csatlakozáshoz) a visszavezető ágak (melyek a szivárgó hidraulika olaj visszavezetésére szolgálnak) általában műanyagból vannak. Ezek a csövek korukból adódóan már (mint minden műanyag), igen könnyen eltörhetnek. Nem feltétlenül, de előfordulhat. A hátra vezető csövek láthatóan a karosszérián kívül vezetnek. Ezek valószínűleg igen rozsdásak, de de bírják a kiképzést. Nagyjából ennyi jutott eszembe...Az általános felülvizsgálatról most nem kívánok szólni, az minden használt autónál ugyanaz...(Murphy szerint.....). Ha veszel egy ilyen autót, akkor lesz egy rendkívül kényelmes "hajó"-d. Hihetetlen, de minden alkatrészt meg lehet szerezni (venni) hozzá, de nem olcsó.
Arra kérem a kedves Klubtársakat, hogy egészítsék, vagy javítsák ki az álltam elmondottakat!
Jó vételt,
üdv: Sárosy György
[Törölt felhasználó] üzente 13 éve
Folytatás Kolozsi Zoltánnak:
Ha ilyen autót veszel kell egy jó adag elkötelezettség és "rajongás" a típus iránt.
Sajnos kevés olyan szerelő van Magyarországon aki valóban ért a hidropneumatikus rugózáshoz, sokan csak állítják magukról. Valóban egy kissé bonyolultnak látszik ez a rendszer, de meg kell ismerni a működését, egyszer rendbe rakni és akkor sokáig nincs vele probléma. Ennyit általánosságban...
Vásárlás előtt midenképpen alá kell nézni aknából vagy emelőről. Felülről belenézve nem sokat látni. Le kell venni az alsó motortér takaró lemezt (ha van...) A hidraulika csövek és csatlakozások állapotát szivárgás és elöregedés (műanyag csövek) szempontjából. Néhányszor meg kell "lifteztetni". A magasság állító kar alsó szervíz (legalsó) felső szervíz (legfelső) állásba állításával. Menni kell vele néhány kilométert és még egyszer alánézni. Ugyanis ha eladás előtt lemosták nem valószínű, hogy észre lehet venni a szivárgást. Az első felfüggesztés gumiággyal csatlakozik a karosszériához (toronyguminak becézik). Ha ez nagyon el van öregedve könnyen kiszakad és súlyos károkat tud okozni. A rugózásnak van egy normál és egy kemény állása.( Nevezik ezt komfort, sport stb-nek.) Ez nem azt jelenti, hogy kemény állásban keményen (sportosan) vagy lágyan (komfort)
fog rugózni, hanem, hogy a computer reakció idejét változtatja, hogy milyen gyorsan kapcsoljon keményre.
Üdv, majd folytatom.
schin attila üzente 13 éve
Hali!Csak reagálni szeretnék arra amit írtál nekem nagyon megbízható az xm pedig most sok alkatrészt kell cserélnem gondolok fék s társai.Biztos a többieknek is ez a véleményük.NNNNNNNNNagyon jó kocsi erre a
pocsék utakra.üdv attila
[Törölt felhasználó] üzente 13 éve
KEDVES KLUBTÁRSAK ÉS LEENDŐ KLUBTÁRSAK!
Ez az oldal CITROEN XM klubként indult, elsősorban (véleményem szerint), a márkatulajdonosok műszaki eszmecseréjét hivatott szolgálni, mivel az XM-eknek igen speciális "nyavajái" lehetnek. Szakirodalom, valamint igazán hozzáértő szerelőkben is szűkölködünk. Ez igen jól működött. Ha mostanában nem találkozunk ilyen hozzászólásokkal, azt jelenti, nincsennek felmerült problémák.
Az első moderátor egy idő után lemondott tisztségéről, az Őt felváltó klubtársunk (számomra érthetetlen okból) átalakította Citroen Klubbá. Nem sok értelme volt, mert hasonló fórumok már léteznek és aztán ő is magára hagyta az oldat!
Én szeretném, ha ez az oldal megtartaná CITROEN XM jellegét (esetleg vissza alakulna XM Klubbá), ezért javaslom, hogy hogy tartózkodjunk minden MÁSIRÁNYÚ megnyílvánulástól!!!
Üdvözlettel: Sárosy György
Nagy sándor üzente 13 éve
sziasztok megszeretnélek hívni benneteket erre a találkozóra a plakátalján lévő telefon számon regisztrál hatok a rész vételhez
gyertek el nyugodtan
Nagy sándor üzente 14 éve
A képeitek között találtam egy szép egyedi XM kombit
van PSA modelekel foglalkozó tuning cég németországban
ez pedig a /www.musketier.com/
egy jó gondolat a shop menü pontnál megagyák az árat euroban
de mindenki ugy épit ahogy ő gondolja és a pénztárca engedi
Nagy sándor üzente 14 éve
sziasztok ujonc vagyok itt köztetek és egy citroen saxo 1.4 sx tulajdonosa
bár az autoval semilyen problémám nincs csak szeretnék egy márka klubba tartozni
ahol találkozokon részt vehetek és rajongokat ismerhetek meg
az autom fent van a carstylingon ott is lehet keresni
http://www.carstyling.hu/car_shower.php?id=65848
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Új hozzászólás